facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin
> > > > > Τι είναι η δυσλεξία και ποια είναι τα σημάδια της

Τι είναι η δυσλεξία και ποια είναι τα σημάδια της

Τι είναι η δυσλεξία και ποια είναι τα σημάδια της

Τι είναι η δυσλεξία και ποια είναι τα σημάδια της

Η Δυσλεξία είναι μια μαθησιακή δυσκολία, πράγμα που σημαίνει ότι εξαιτίας της καθυστερεί ή εμποδίζεται η εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης από παιδιά που έχουν όλες τις ικανότητες και δυνατότητες για τις εργασίες αυτές.

Είναι δηλαδή παιδιά με κανονική ή και ανώτερη νοημοσύνη, χωρίς προβλήματα στην όραση ή ακοή, τα οποία ζούν σε όχι αρνητικά οικογενειακά - κοινωνικά περιβάλλοντα και φοιτούν σε οργανωμένα σχολεία.

Τα παιδιά αυτά ξεκινούν το σχολείο με "προδιαγραφές" καλών ή αρίστων επιδόσεων και ωστόσο δέχονται την ψυχρολουσία της σχολικής αποτυχίας.

Η αποτυχία τους οφείλεται αφενός στην πραγματική δυσκολία τους να καταλάβουν και να μάθουν τα σύμβολα (γράμματα) και το σύστημα ανάγνωσης - γραφής και αφετέρου στο γεγονός ότι οι δάσκαλοι (και αργότερα οι καθηγητές) εμφανίζουν απροθυμία στην εκπαίδευση "δύσκολων" παιδιών, στερούνται ειδικής εκπαιδεύσεως και το κυριότερο, παρερμηνεύουν την έννοια της "δίκαιης αξιολόγησης" των μαθητών τους.

Τα “σημάδια” της δυσλεξίας

Υπάρχουν κάποια σημάδια που προμηνύουν την ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών. Ποιά είναι αυτά τα "σημάδια", αυτά που εξακολουθούν να πανικοβάλλουν γονείς και εκπαιδευτικούς, ακόμα και όταν “έχουν κάτι ακούσει" για το θέμα αυτό;

Συνοπτικά:

  1. Αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών (ε αντί για 3)
  2. Aντιμεταθέσεις ή παραλείψεις ή προσθήκες γραμμάτων (ή συλλαβών) στην ίδια λέξη (πότι ή πι ή τοτόπι αντί για τόπι)
  3. Kαθρεφτική ανάγνωση ή γραφή (εμ αντί με)
  4. Αντικαταστάσεις λέξεων με άλλες παρεμφερούς σημασίας (διαβάζουν ή γράφουν κοντός αντί για χαμηλός)
  5. Κάνουν "περίεργα" και αδικαιολόγητα λάθη και έχουν δυσανάγνωστα γραπτά.
  6. Δυσκολεύονται να μάθουν πίνακες, σειρές ονομάτων (π.χ. ημέρες της εβδομάδας, μήνες του χρόνου).
  7. Δυσκολεύονται να αντιγράψουν από τον πίνακα ή από σημειώσεις.
  8. Έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο.

Όμως:

  1. Έχουν γρήγορη αντίληψη,
  2. Συχνά ξαφνιάζουν με την οξυδέρκεια των παρατηρήσεων τους,
  3. Έχουν ικανότητες συνδυαστικές
  4. Κρίνουν και οδηγούνται σε λογικά συμπεράσματα μετά από επεξεργασία δεδομένων
  5. Έχουν έφεση στην μηχανολογία και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές
  6. Έχουν γόνιμη φαντασία, χιούμορ και επινοητικότητα.

Συνεπώς είναι σε θέση για σπουδές κάθε επιπέδου αρκεί:

Να κατανοούνται οι συγκεκριμένες τους δυσκολίες και να μην τους καταλογίζονται ως "θανάσιμα" σφάλματα τα ορθογραφικά, οι παρεφθορές λέξεων – ονομάτων.

Η αδυναμία να θυμηθούν χρονολογίες (ενώ κατανοούν πλήρως τα ιστορικά γεγονότα) και γενικά να αξιολογούνται με γνώμονα την ιδιαιτερότητα τους και την αποδοχή των αντιφάσεων στις επιδόσεις τους.

 

Γράφτηκε από: Ελληνική Εταιρεία ΔυσλεξίαςWebsite: http://www.dyslexia.gr
Άλλες πληροφορίες
Δείτε το βιογραφικό εδώ
Email: info@dyslexia.gr
Άλλα άρθρα του συγγραφέα

Φοντόρ

Ρενιέρης

Βρήκες τα θέματά μας ενδιαφέροντα;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις τα πιο δημοφιλή μας θέματα!

Το www.babyzone.gr συνεργάζεται με το SendinBlue για την διατήρηση των e-mail σας και την αποστολή Newsletter. Το SendinBlue εδρεύει στο Παρίσι και ακολουθεί τον Ευρωπαϊκό Νόμο σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.