facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin
> > > > «Μικρή Μουσική Παράσταση» από το Child'Space Athens - Συνέντευξη με την Μάρθα Κλουκίνα

«Μικρή Μουσική Παράσταση» από το Child'Space Athens - Συνέντευξη με την Μάρθα Κλουκίνα

Συναντήσαμε την Μάρθα Κλουκίνα, ιδρύτρια του Child’Space Athens-χορογράφο-δασκάλα κίνησης και σύμβουλο κινητικής ανάπτυξης βρεφών και νηπίων (Τhe Child’Space Method), και μιλήσαμε για τη «Μικρή Μουσική Παράσταση» που διοργανώνει το Child’Space Athens για βρέφη από 6 ως 18μηνών και τους γονείς τους. Εμβαθύναμε λίγο τις ερωτήσεις μας! Δείτε τι μας είπε!

«Μικρή Μουσική Παράσταση» από το Child'Space Athens - Συνέντευξη με την Μάρθα Κλουκίνα

1. Ποια ήταν η έμπνευσή σας για τη δημιουργία του συγκεκριμένου δρώμενου;

Η «Μικρή Μουσική Παράσταση» έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη γνωστική, κινητική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των βρεφών ηλικίας 6 ως 18μηνων. Χρησιμοποιεί την ήπια εναλλαγή ρυθμού και ερεθισμάτων και είναι εμπνευσμένη από τη δουλειά που κάνω με τις ομάδες βρεφών και γονέων και τη μέθοδο Child’Space.

2. Η μουσική πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην ανάπτυξη του μωρού και πώς, μέσου του δρώμενου, αντιλαμβάνεται το μωρό την έννοια της μουσικής;

Η ακρόαση μουσικής που είναι «απλή» σε περιεχόμενο και σχετικά χαμηλή σε ένταση βοηθάει ένα βρέφος να ηρεμήσει, ρίχνει τους βιορυθμούς και πολλά άλλα. Το ίδιο επίσης συμβαίνει με το τραγούδι: ενισχύει τους οικογενειακούς δεσμούς, δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας ενεργοποιεί την κοινωνική ανάπτυξη και προωθεί διαφορετικούς τρόπους μη λεκτικής επικοινωνίας. Στο δρώμενο η μουσική χρησιμοποιείται σαν ένα εργαλείο διαλόγου με τα βρέφη, «υπογραμμίζεται» με την κίνηση των χορευτών και εναλλάσσεται συνεχώς με τις παύσεις, ώστε να δίνεται χώρος και χρόνος στην επεξεργασία πληροφοριών, στην αντίδραση, στην αφομοίωση, στην αυθόρμητη συμμετοχή και τέλος στην επικοινωνία με αυτό το οποίο συμβαίνει και τα περικλείει. Μην ξεχνάμε όμως ότι και τα βρέφη αντίστοιχα, με τις αντιδράσεις τους, δημιουργούν τη δική τους «μικρή μουσική»... Μία «μουσική»- απάντηση σε αυτό που γίνεται, μία «μουσική» που συμπληρώνει απρόσμενα τα “κενά” που εμείς τους αφήνουμε, παίρνοντας έτσι μέρος σε έναν ζωντανό διάλογο επικοινωνίας...

3. Γιατί το ηλικιακό group είναι αυστηρά μεταξύ 6 έως 18 μηνών;

Γιατί πάντα υπάρχουν ηλικίες στις οποίες «λειτουργεί» ένα θέαμα ή «δεν λειτουργεί». Αυτό σημαίνει ότι τα ερεθίσματα και οι προσλαμβάνουσες που προσφέρει το θέαμα ανταποκρίνονται στην ικανότητα της αντίληψης και τα «ενδιαφέροντα» της αντίστοιχης ηλικίας. Ο εγκέφαλός μας ξέρει και επιλέγει αυτό που του είναι χρήσιμο και μπορεί να το επεξεργαστεί, με αποτέλεσμα όταν κάτι είναι πιο σύνθετο από τις ανάγκες του να το αποκλείει αυτόματα. Στα βρέφη μία ένδειξη για το παραπάνω είναι η υπερδιέγερση που συνήθως οδηγεί στο κλάμα.

4. Μία οικογένεια που έχει παρακολουθήσει το δρώμενο, τι μπορεί να κάνει μετά στο σπίτι ώστε να μην χαθεί αυτή η σύνδεση με τη μουσική και τα οφέλη της;

Η πρότασή μας σε σχέση με τη μουσική είναι να τραγουδάμε στο σπίτι. Δεν χρειάζεται να είμαστε καλλίφωνοι. Τα θετικά vibe των συναισθημάτων είναι αυτά που έχουν σημασία και κάνουν αυτή τη μορφή επικοινωνίας μεταξύ του γονέα και του βρέφους τόσο προσοδοφόρα σε πολλά επίπεδα. Επίσης είναι χρήσιμο να αφήνουμε τα βρέφη να εξερευνούν και να αυτοσχεδιάζουν με τους διαφορετικούς ήχους που παράγουν τα αντικείμενα (χωρίς να είναι απαραίτητο να πρόκειται για μουσικά όργανα), ακόμα κι αν εμείς οι ενήλικές τους θεωρούμε ενοχλητικούς. Με αυτόν τον τρόπο διευρύνουν το ακουστικό τους εύρος, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Και ας μην ξεχνάμε ότι οτιδήποτε μπορεί να μας φαίνεται άσκοπο, μπορεί να είναι μία πολύτιμη πληροφορία που εκπαιδεύει το μυαλό και το σώμα. Τώρα, μέσα από το δρώμενο προτείνονται και άλλα παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας για αυτές τις ηλικίες, που οι γονείς μπορούν να εμπνευστούν και να συνεχίσουν να παίζουν στο σπίτι.

5. Θέλετε να μας πείτε λίγα πράγματα για το Child’Space Athens; Ποιο είναι το όραμά του και τι άλλο να περιμένουμε;

Τα παιδιά αρχίζουν να εκπαιδεύονται συστηματικά σε διαφορετικές δεξιότητες όταν θα μπουν πια στην προσχολική ηλικία, όμως ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος ξεκινά να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον ήδη από τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής τους και να δέχεται ερεθίσματα ιδιαίτερης σημαντικότητας σε μια περίοδο ειδικής ευαισθησίας για κάθε βρέφος. Πώς ένα βρέφος μαθαίνει τις πρώτες δεξιότητες; Πώς οι γονείς και όσοι το φροντίζουν παίρνουν μέρος σε αυτή τη διαδικασία; Γιατί κάθε βρέφος μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο και τι μπορεί να κάνει ο γονέας για να υποστηρίξει την ανάπτυξη σε αυτά τα πρώτα στάδια;

‘Όλα τα παραπάνω είναι ερωτήματα που απαντώνται μέσα στα προγράμματα του Child’Space Athens για βρέφη και νήπια από τη γέννηση μέχρι το ανεξάρτητο περπάτημα και τους γονείς τους. Τα προγράμματα βασίζονται στη μέθοδο Child’Space που δημιουργήθηκε από την Dr.Chava Shelhav. Η μέθοδος υποστηρίζει την κινητική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη και προσφέρει στον γονέα τη γνώση και τον τρόπο να παρατηρεί με ευαισθησία το βρέφος του, να ενθαρρύνει τα αναπτυξιακά ορόσημα στη διαδρομή που διανύει μεγαλώνοντας και να εμπλουτίσει την επικοινωνία μαζί του. Όραμα του Child’Space είναι όλο και περισσότερα βρέφη και γονείς να γνωρίσουν τα οφέλη της μεθόδου και τη σημαντικότητα αυτών των πρώιμων σταδίων ανάπτυξης όπου πραγματικά μπαίνουν τα θεμέλια για το μέλλον.

Μάρθα Κλουκίνα
Xoρογράφος-Δασκάλα κίνησης και Σύμβουλος Κινητικής Ανάπτυξης για βρέφη και νήπια.
Certified Child’Space Practitioner


Φοντόρ

Ρενιέρης

Γεωργιάδου

Βρήκες τα θέματά μας ενδιαφέροντα;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις τα πιο δημοφιλή μας θέματα!

Το www.babyzone.gr συνεργάζεται με το SendinBlue για την διατήρηση των e-mail σας και την αποστολή Newsletter. Το SendinBlue εδρεύει στο Παρίσι και ακολουθεί τον Ευρωπαϊκό Νόμο σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.