facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin

Aqua yoga για εγκύους

Aqua yoga για εγκύους

Aqua yoga για εγκύους

Ενώνοντας τα οφέλη της προγεννητικής γιόγκα με το νερό η Francoise Freedman δημιούργησε το Aquanatal yoga. Το Aqua yoga βασίζεται στις αρχές της γιόγκα και έχει ως στόχο να βοηθήσει τη μέλλουσα μητέρα να προετοιμαστεί σωματικά και ψυχικά για την ομορφότερη στιγμή της ζωής της, τη γέννηση του παιδιού της.

Το ζεστό νερό, η ρηχή πισίνα και οι ειδικές ασκήσεις είναι το τέλειο και ασφαλές περιβάλλον για την εκγύμναση της εγκύου.

Το μάθημα είναι έτσι δομημένο, όπου η έγκυος δουλεύει πάντα ολόκληρο το σώμα, με ασφάλεια και άνεση σ’ ολόκληρη την εγκυμοσύνη, χωρίς τον παραμικρό κίνδυνο πτώσης και χωρίς να επιβαρύνει τους συνδέσμους και τις αρθρώσεις!

Το Aqua yoga είναι η ιδανική μορφή άσκησης για την περίοδο της εγκυμοσύνης, εφόσον βέβαια υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου της και η εγκυμοσύνη της εξελίσσεται ομαλά.

Οι ασκήσεις ήπιας μυϊκής ενδυνάμωσης, θα βοηθήσουν τη μέλλουσα μητέρα να δυναμώσει τους μυς των ποδιών, των ραχιαίων και της πλάτης έχοντας λιγότερους πόνους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και καλύτερη στήριξη της κοιλιάς καθώς μεγαλώνει! Οι ήπιες ασκήσεις stretching στο ζεστό νερό, θα την ανακουφίσουν και θα χαλαρώσουν τις επιβαρυμένες μυϊκές ομάδες. Οι ειδικές ασκήσεις για την ενίσχυση των συνδέσμων και των αρθρώσεων και η βελτίωση της ισορροπίας θα δώσουν την απαραίτητη σιγουριά στην έγκυο να κινείται με ασφάλεια στην καθημερινότητά της.

Σημαντικές είναι επίσης και οι ασκήσεις που γίνονται στο τελευταίο τρίμηνο που βοηθούν το έμβρυο να πάρει τη σωστή θέση για τον τοκετό και στη συνέχεια να εμπεδωθεί.

Επίσης η υδροστατική πίεση επιδρώντας σε όλα τα όργανα και κυρίως το καρδιαγγειακό, τη βοηθάει να κρατά χαμηλούς τους καρδιακούς σφυγμούς και έτσι να μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα αυτό μέχρι και τη μέρα που θα γεννήσει. Βυθίζοντας το σώμα μέσα στο νερό μέχρι τους ώμους η έγκυος αισθάνεται μόνο το 10% περίπου του βάρους της, το οποίο είναι αρκετά ανακουφιστικό ειδικά στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης καθώς το βάρος της κοιλιάς αυξάνεται.

Ιδιαίτερη σημασία κατά τη διάρκεια του μαθήματος δίνεται και στην αναπνοή, η οποία βοηθάει στην καλύτερη οξυγόνωση των μυών και του εμβρύου κατά τη διάρκεια της άσκησης αλλά και στην προετοιμασία της εγκύου για τον τοκετό. Να μπορεί να αντιμετωπίσει δηλαδή τις συστολές αναπνέοντας σωστά.

Θεαματικά είναι επίσης και τα αποτελέσματα του Aqua yoga στην ψυχολογία της εγκύου μειώνοντας αρκετά το καθημερινό άγχος αλλά και το stress του τοκετού, μετά από έρευνα που έγινε σε εγκύους που ασκούνταν συστηματικά 2 φορές την εβδομάδα [Vaporidi, Soultanakis 2014].

Επίσης τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το Aqua yoga βοηθά να μειωθούν αρκετά τα ποσοστά της κατάθλιψης της εγκυμοσύνης και να αυξηθούν τα ποσοστά της ευεξίας και της ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης.

 

 

Ιωάννα Βαπορίδη
Γράφτηκε από: Ιωάννα Βαπορίδη
Καθηγήτρια φυσικής αγωγής
Άλλες πληροφορίες
Δείτε το βιογραφικό εδώ

 

Βάμβουκα

Γεωργιάδου

Βρήκες τα θέματά μας ενδιαφέροντα;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις τα πιο δημοφιλή μας θέματα!

Με την πλοήγησή σας στην ιστοσελίδα babyzone.gr αποδέχεστε τη χρήση cookies. Τα cookies μάς επιτρέπουν να προσφέρουμε καλύτερες και εξατομικευμένες λειτουργικότητες.