facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin
> > > > > Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης & γυμναστική

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης & γυμναστική

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης & γυμναστική

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης & γυμναστική

Από το πρώτο κιόλας τρίμηνο της εγκυμοσύνης, πραγματο­ποιούνται πολύ σημαντικές -αν και όχι ιδιαίτερα εμφανείς- φυσιολογικές αλλαγές. Κατά τη διάρκεια άσκησης χαμη­λής έντασης, οι ανταποκρίσεις της αρτηριακής πίεσης και των σφυγμών δεν διαφοροποιούνται ιδιαίτερα από εκείνες των μη εγκύων γυναικών, αν και το αίσθημα της κόπωσης μπορεί να επέλθει νωρίτερα.

Καθώς η εγκυμοσύνη προχω­ράει, ο όγκος του αίματος αυξάνεται καθώς και το μέγεθος της μήτρας. Η αύξηση του βάρους είναι συνήθως μικρή και μπορεί να κυμαίνεται από 0 έως και 5 κιλά.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το έμβρυο διανύει το πιο κρίσιμο στάδιο της ανάπτυξής του συμπεριλαμβανο­μένου του σχηματισμού των οργάνων και των άκρων. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ισορροπία στη διατροφή, στην κατάσταση υδάτωσης, στην άσκηση και στη ξεκούραση.

Κατά την άσκηση, η έγκυος θα πρέπει να αποφεύγει με­γάλες αυξήσεις στη θερμοκρασία του σώματός της. Ευτυ­χώς, η επαρκής ενυδάτωση, η φυσική δραστηριότητα και η εγκυμοσύνη βελτιώνουν την ικανότητα της γυναίκας για φυσιολογική ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος. Η έκθεση σε ακραίες δραστηριότητες όπως καταδύσεις και αναρρίχηση θα πρέπει να αποφεύγεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Οι έγκυες που ασκούνται θα πρέπει να εξασφαλίζουν ισορροπημένη πρόσληψη υγρών πριν, κατά και μετά την άσκηση.

 

Γράφτηκε από: Ιωάννης Χ. Λουλάκης
Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος
Άλλες πληροφορίες
Δείτε το βιογραφικό εδώ
Άλλα άρθρα του συγγραφέα

 

Βάμβουκα

Γεωργιάδου

Βρήκες τα θέματά μας ενδιαφέροντα;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις τα πιο δημοφιλή μας θέματα!

Με την πλοήγησή σας στην ιστοσελίδα babyzone.gr αποδέχεστε τη χρήση cookies. Τα cookies μάς επιτρέπουν να προσφέρουμε καλύτερες και εξατομικευμένες λειτουργικότητες.