facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin
Γεωργιάδου Χρυσάνθη

Πατήστε εδώ για απόκρυψη της φόρμας υποβολής ερωτήματος

Παρακαλώ συμπληρώστε

Παρακαλώ εισάγετε το e-mail σας

Παρακαλώ εισάγετε το θέμα σας

Παρακαλώ εισάγετε το μήνυμά σας

Είστε Ρομπότ;

Το www.babyzone.gr ΔΕΝ διατηρεί το e-mail σας, και ο μόνος λόγος που ζητείται στη φόρμα είναι για να σταλεί αυτόματο απαντητικό e-mail ενημερωτικού χαρακτήρα, σχετικά με το ερώτημα που έχει τεθεί.

Όροι χρήσης:
Ο χρήστης πρέπει να γνωρίζει ότι η ερώτηση που υποβάλλει, μαζί με την απάντηση του ειδικού θα αναρτηθούν στην ενότητα «Ο Ψυχολόγος απαντάει» και θα είναι διαθέσιμη στους υπόλοιπους χρήστες του διαδικτύου. Δεν θα λάβει προσωπικό μήνυμα με την απάντηση του ειδικού. Για το λόγο αυτό και για να βοηθήσουμε στη διαφύλαξη των προσωπικών του δεδομένων προτρέπουμε να χρησιμοποιεί ψευδώνυμο κατά την υποβολή της ερώτησης. Μέσα στις επόμενες δέκα (10) περίπου ημέρες, θα αναρτηθεί η ερώτηση μαζί με την απάντηση του ειδικού.
Το www.babyzone.gr περιλαμβάνει περιεχόμενο ενημερωτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα. Στην ενότητα «Ο Ψυχολόγος απαντάει» οι χρήστες της ιστοσελίδας, και όχι το www.babyzone.gr, παρέχουν το περιεχόμενο των ερωτήσεων. Οι απαντήσεις παρέχονται από την Ψυχολόγο Γεωργιάδου Χρυσάνθη και πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από τους χρήστες για ενημερωτικό σκοπό αποκλειστικά, ενώ σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την κατ’ ιδίαν εξέταση.
Τέλος, το www.babyzone.gr λειτουργεί ως μεσάζοντας της πληροφορίας μεταξύ του ειδικού και του χρήστη και δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση που η απάντηση από τον ειδικό δοθεί πέραν του προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος των δέκα (10) ημερολογιακών ημερών ή δεν τυγχάνει της σύμφωνης γνώμης του χρήστη ή λόγοι ανωτέρας βίας καταστήσουν μη ικανή την αποστολή απάντησης.

Νεύρα μετά το 2ο παιδάκι μου

Ερώτηση από Κρίστι (16.04.2021)

Καλησπέρα, πριν 4 μήνες και κάτι γέννησα το 2ο παιδάκι μου. Με το 1ο όλα ήταν μια χαρά, περνούσαμε ευχάριστα, χάρηκα κάθε στάδιο της ανάπτυξης της. Τώρα νιώθω πολύ πιεσμένη, έχω νεύρα, αισθάνομαι εγκλωβισμένη στον ίδιο μου τον εαυτό, Νιώθω πως αυτό δεν είμαι εγώ. Φωνάζω στην 1η μου κόρη συνέχεια, κάνει πράγματα που με θυμώνουν χωρίς λόγο. Είναι φορές που πιστεύω πως δεν είμαι καλή μαμά. Κάθε μέρα θέλω να τους τα έχω όλα έτοιμα και στο τέλος για μένα δεν έχω κάνει τίποτα. Ο άντρας είναι πολύ καλός μαζί μου, νιώθω πως με αγαπάει. Γυρίζει από την δουλειά και ξέρω πως θέλει και αυτός να ξεκουραστεί αλλά όταν είμαι σε αυτή την φάση με τα νεύρα είναι σαν να μην μπορώ να το καταλάβω και με νευριάζει που δεν με ρωτάει τι έχω, γιατί είμαι έτσι. Ενώ ξέρω πως το κάνει για να με αφήσει να ηρεμήσω. Δεν ξέρω τι να κάνω; Είμαι 27 χρόνων. Παντρεμένη με ένα υπέροχο άνθρωπο, έχω 2 καλά παιδάκια και εγώ εγκλωβισμένη σε κάτι που δεν ξέρω τι είναι και πως να ελευθερωθω. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.

Απάντηση από ψυχολόγο (16.04.2021)

Αγαπητή αναγνώστρια Κρίστι,

Περνάς δύσκολα, συναισθηματικά. Όσα περιγράφεις αποτελούν φυσιολογικό κομμάττι της προσαρμογής στις νέες αλλαγές στη νέα μητρότητα. Ο ερχομός ενός νέου μωρού σε μία οικογένειά αποδιοργανώνει την ισορροπία που αποκτήθηκε με το πρώτο παιδί. Το νέο μωρό χρειάζεται να ενταχθεί στην υπάρχον οικογένειά ειδικά τώρα που θα πλησιάζει τα 6 μηνών και θα είναι στην ευχάριστη θέση να μπουσουλάει, να εξερευνά και να παίζει με ότι βρει μπροστά του. Καθώς μεγαλώνει το μωρό θα αλλάζουν και οι ανάγκες που χρειάζεται από εσάς. Δεν σας κρύβω το γεγονός ότι ο πρώτος χρόνος θα είναι δύσκολος για εσάς αν συνεχίστει να νοιώθετε αυτά που νοιώθετε.

Χαίρομαι που αναγνωρίζεται τον ρόλο του συζύγου σας-πραγματικά σας δίνει χώρο. Εσείς νοιώθετε ότι χάνετε τον εαυτό σας γιατί έχετε πλέον αποκτήσει την ευθύνη δύο ανθρώπων και προσπαθείτε να είστε διαθέσιμη σε όλους παραβλέποντας το γεγονός πως χρειάζεται πρώτα να τα έχετε καλά με τον εαυτό σας. Είναι πολλές μητέρες που έχουν βιώσει ακριβώς τα ίδια-να είστε σίγουρη δεν είστε μόνη.

Προτείνω τα εξής:

  1. Να επικοινωνείτε τα συναισθήματα σας στον σύζυγό σας και να του λέτε τι και πως νοιώθετε, και τι χρειάζεστε από εκείνον για να σας βοηθήσει συναισθηματικά. Ορισμένες φορές ακόμη και η απλή επιβεβαίωση ότι η φροντίδα των παιδιών μας φαίνεται βουνό, είναι ανακούφιση.
  2. Να φροντίζετε να βγαίνετε από το σπίτι. Για παράδειγμα, όταν έρχετε ο σύζυγός σας, μετά από 1 ώρα αν όχι νωρίτερα, να βγαίνετε μόνη σας για ένα περίπατο, ψώνια σουπερμαρκετ στην γειτονιά, οτιδήποτε αλλά μόνη σας.
  3. Μέσα στο σπίτι να αφιερώνετε χρόνο για την προσωπική σας περιποίηση, π.χ. να τρώτε στο τραπέζι, να κάνετε ένα μπάνιο/ντουζ με την ησυχία σας καθώς ο μπαμπάς φροντίζει τα παιδιά.
  4. Να παρατηρείτε την ποιότητα των σκέψεων σας. Η σκέψη που περνά από τον νου σας πως δεν είστε καλή μαμά είναι μία βλαβερή σκέψη. Ως συνέπεια σας κάνει να νοιώθετε χειρότερα για τον εαυτό σας και στην συνέχεια πιθανόν ξεσπάτε γιατί ήδη έχετε πεισθεί πως είστε κακή μητέρα και πράττετε αναλόγως. Βἐβαια όλα αυτά συμβαίνουν ασυνείδητα. Αντί να σκέφτεσται πόσο κακιά είστε (πράγμα που το αμφισβητώ) σκεφτείτε "Θέλω να περνάω καλά με τα παιδιά μου. Δεν έχω στήριξη και μου έρχονται όλα μαζί." Αυτή η σκέψη θα σας παροτρύνει να είστε επιεικής με τον εαυτό σας αντί να τον τιμωρείτε με σκληρές σκέψεις. Έχω γράψει διάφορα άρθρα για τις σκέψεις στον ιστότοπο εδώ
  5. Προσπάθηστε να αυξήσετε τις ευχάριστες δραστηριότητες στην καθημερινότητα σας. Αν κάνουμε μόνο αυτά που πρέπει και δεν βρίσκουμαι ισορροπία με τα ευχάριστα στην ζωή μας, το μόνο πράγμα που μαθαίνουμε στα παιδιά μας είναι πως η ζωή είναι ένα συνεχόμενο στρες. Τους μαθαίνουμε πως να αγχώνονται αφού μας βλέπουν στην ένταση συνεχώς.

Ο τρόπος που αντιδρούμε στις διάφορες στρεσογονες καταστάσεις επηρεάζεται πολύ από την ξεχωριστή προσωπικότητα του καθενός μας. Αν εσείς θέλετε όλα να είναι στην εντέλεια (π.χ. εσείς, το σπίτι, τα παιδιά να βλέπονται αλλά να μην ακούγονται) θα σας αγχώσω λέγοντας σας ένα μεγάλο "Τσ". Το πρώτο πράγμα που πραγματικά πρέπει να φύγει από κάθε νέα μητέρα είναι η τελειότητα. Ξεχάστε το γιατί είναι ένας μη πραγματοποιήσιμος στόχος διότι δεν μπορεί κανένας μας να ελέγξει τα πάντα και τους πάντες (πόσο μάλλον τον εαυτό μας μέσα σε νέες αλλαγές και καταστάσεις).

Θεωρώ θα σας οφελήσει να κάνετε αυτήν την άσκηση που ξεκινάω συνήθως τα σεμινάρια για την ψυχοεκπαίδευση στην μητρότητα. Προσπαθήστε να εφαρμόσετε αυτά που ανέφερα για 14 ημέρες και παρατηρείστε την διάθεση σας. Όποτε χρειαστείτε περαιτέρω στήριξη στείλτε μου εμαιλ ή τηλ. 6988.604.576.

Σας στέλνω μία ζεστή αγκαλιά και πιστεύω πως όλα θα στρώσουν όταν δώσετε χρόνο στον εαυτό σας.


Με την περιήγησή σας στο babyzone.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.