facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin
> > > Η διατροφή σας πριν την εγκυμοσύνη και οι επιπτώσεις στο έμβρυο

Η διατροφή σας πριν την εγκυμοσύνη και οι επιπτώσεις στο έμβρυο

Διατροφή και εγκυμοσύνη

Διατροφή και εγκυμοσύνη
Το γυναικείο σώμα είναι εξ' αρχής κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει και να φέρει στον κόσμο μια νέα ζωή. Πέρα από τους γεννητικούς παράγοντες, όμως, μεγάλο ρόλο στις μέρες μας παίζει και το περιβάλλον, οι εξωγενείς δηλαδή παράγοντες που θα καταστήσουν φιλόξενο ή μη για το έμβρυο το σώμα της υποψήφιας μητέρας.

 

Πριν από τη σύλληψη, η γυναίκα θα πρέπει να υιοθετήσει ισορροπημένες διαιτητικές συνήθειες που θα αποβλέπουν σε:

  • Φυσιολογικό σωματικό βάρος
  • Καλή διατροφική κατάσταση πριν και κατά την κύηση

Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του εμβρύου

Πιο συγκεκριμένα, οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του εμβρύου είναι οι ακόλουθοι:

Η έγκυος πρέπει να διατρέφεται σωστά από την αρχή της κύησης καθώς στο έμβρυο συμβαίνουν σημαντικές μεταβολές που εξαρτώνται εκτός των άλλων και από την προηγούμενη διατροφική κατάσταση της μητέρας. Μια δίαιτα φτωχή ποιοτικά και ποσοτικά μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ανάπτυξη του εμβρύου και στη διαδικασία δημιουργίας και ωρίμανσης των διαφόρων οργάνων του. Θρεπτικά συστατικά όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο και το φυλλικό οξύ πρέπει να λαμβάνονται στις συνιστώμενες αυξημένες ποσότητες τόσο πριν όσο και μετά την κύηση.

1. Σίδηρος. Οι καλύτερες πηγές σιδήρου είναι το κόκκινο κρέας, το συκώτι, τα πουλερικά, τα αυγά και τα ψάρια. Η απορρόφησή του από τον οργανισμό είναι αποτελεσματικότερη αν παράλληλα καταναλώνονται τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C (π.χ. εσπεριδοειδή).

2. Ασβέστιο. Τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο καθώς και οι ζωμοί από κόκαλα ζώων, τα όσπρια και πολλά πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι. Προσοχή χρειάζονται οι γυναίκες που ακολουθούν χορτοφαγικές δίαιτες, καθώς και εκείνες που καταναλώνουν διαιτολόγια με μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι) καθώς οδηγούν σε αύξηση της  απέκκρισης ασβεστίου από τα ούρα.

3. Φυλλικό οξύ. Καλές πηγές φυλλικού οξέος είναι ο χυμός πορτοκαλιού, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια, οι φράουλες. Οι αυξημένες ανάγκες μπορούν να καλυφθούν χωρίς χορήγηση συμπληρώματος, αν η γυναίκα καταναλώνει άφθονα φρούτα και λαχανικά.

Σωματείο Υποστήριξης Γονιμότητας
Γράφτηκε από: Σωματείο Υποστήριξης Γονιμότητας "Κυβέλη"Website: http://www.kiveli.gr
Υποστήριξη υπογόνιμων ζευγαριών και ενημέρωσή τους
Άλλες πληροφορίες
Δείτε το βιογραφικό εδώ
Email: [email protected]
Άλλα άρθρα του συγγραφέα

Βάμβουκα

Γεωργιάδου

Βρήκες τα θέματά μας ενδιαφέροντα;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις τα πιο δημοφιλή μας θέματα!

Με την πλοήγησή σας στην ιστοσελίδα babyzone.gr αποδέχεστε τη χρήση cookies. Τα cookies μάς επιτρέπουν να προσφέρουμε καλύτερες και εξατομικευμένες λειτουργικότητες.