facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin
> > > Διατροφικές συμβουλές για την αύξηση της γονιμότητας

Διατροφικές συμβουλές για την αύξηση της γονιμότητας

Διατροφικές συμβουλές για την αύξηση της γονιμότητας

Διατροφικές συμβουλές για την αύξηση της γονιμότητας
Οι γυναίκες εκείνες που επιθυμούν να αποκτήσουν τον πολυπόθητο τίτλο της μητέρας, μπορούν να μεριμνήσουν για τη βέλτιστη γονιμότητα μέσω της διατροφής τους εφοδιάζοντας και το σώμα τους με θρεπτικά συστατικά από πολύ νωρίτερα.

Ένας μεγάλος παράγοντας είναι το σωματικό βάρος. Είναι πολύ σημαντικό, εάν είστε μελλοντικές μητέρες και περιμένετε το μωρό σας, να διατηρήσετε το βάρος σας σε φυσιολογικά επίπεδα. Έχει φανεί πως οι απότομες αυξομειώσεις αλλά και η παχυσαρκία είναι πιθανό να προκαλέσουν διαταραχές της εμμήνου ρύσεως έως και ανωορρηξία. Πιστεύεται, επίσης, πως η υπερλιπιδαιμία και τα αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα παίζουν τον δικό τους ρόλο στην εμφάνιση υπογονιμότητας.

Μία δυτικού τύπου δίαιτα επηρεάζει αρνητικά τη γονιμότητα μιας γυναίκας. Η διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένο ή μη κόκκινο κρέας, πατάτες, πίτσα και γλυκά και ταυτόχρονα φτωχή σε φρούτα, λαχανικά, ψάρι και ξηρούς καρπούς μπορεί να μειώσει την ικανότητα αναπαραγωγής. Αυτό φαίνεται να οφείλεται στο γεγονός ότι μια τέτοια διατροφή είναι φτωχή σε αντιοξειδωτικά, ενώ ταυτόχρονα προάγει το οξειδωτικό στρες. Ένα «μοντέλο» διατροφής χαμηλό σε trans, πλούσιο σε μονοακόρεστα (ελαιόλαδο) και πολυακόρεστα (ξηροί καρποί, λιπαρά ψάρια, φυτική μαργαρίνη) λιπαρά οξέα, πρωτεΐνη φυτικής προελεύσεως, φυτικές ίνες και γαλακτοκομικά πλούσια σε λιπαρά φαίνεται να αυξάνει τα επίπεδα γονιμότητας. Σημαντικό είναι, επίσης, να λαμβάνετε 400μg φυλλικού οξέος ημερησίως, όχι μόνο κατά την εγκυμοσύνη αλλά και πριν τη σύλληψη καθώς είναι απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου. Το φυλλικό οξύ το βρίσκουμε σε δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως, σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά και όσπρια.

Βάλτε, λοιπόν, στη ζωή σας τα φρούτα, τα λαχανικά, τα προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά πρωινού, ζυμαρικά, ψωμί πολύσπορο και ρύζι αναποφλοίωτο), το ελαιόλαδο, τα ψάρια και τους ξηρούς καρπούς ώστε να προσφέρετε στον οργανισμό σας επαρκή ποσότητα αντιοξειδωτικών και άλλων χρήσιμων θρεπτικών συστατικών. Κάνοντας όλα αυτά σε συνδυασμό με την αποφυγή του καπνίσματος, της υπερκατανάλωσης αλκοόλ και με την ένταξη της φυσικής δραστηριότητας στη ζωή σας, θα νιώσετε σίγουρη ότι κάνετε όλα όσα πρέπει για να βοηθήσετε το σώμα σας να συλλάβει και να ανταποκριθεί στις αυξημένες θρεπτικές ανάγκες μιας εγκυμοσύνης! Να θυμάστε ότι το έμβρυο αντλεί όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, από το σώμα σας - εφοδιαστείτε, λοιπόν επαρκώς και εγκαίρως με αυτά.

 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Ph.D.c.
 Νάνα Καλαφάτη
Γράφτηκε από: Νάνα Καλαφάτη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Ph.D.c.
Άλλες πληροφορίες
Δείτε το βιογραφικό εδώ
Άλλα άρθρα του συγγραφέα

Βάμβουκα

Γεωργιάδου

Βρήκες τα θέματά μας ενδιαφέροντα;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις τα πιο δημοφιλή μας θέματα!

Με την πλοήγησή σας στην ιστοσελίδα babyzone.gr αποδέχεστε τη χρήση cookies. Τα cookies μάς επιτρέπουν να προσφέρουμε καλύτερες και εξατομικευμένες λειτουργικότητες.